zondag 27 februari 2011

In de klas... Schilderen met waterverf.
Lukas leert ons straaljagers vouwen.
Spelen in de poppenkast.
Samen spelen met het twisterspel van Sam.
Experimenteren met de stempels.
Tekenen voor Sven die ons elke maandag helpt in onze klas.
De beer van Nele natekenen in ons woordenboek.
De dierendokter zorgt goed voor de knuffeltjes van de klas.
Onze Kinderkrant afwerken.












Hoe ver kunnen we met elkaar praten
met de walkie talkie van Marius? Eén walkie talkie bleef in de klas bij Eline en de kleuters.
Wij gingen buiten op onderzoek.
Onder de overdekte speelplaats hadden we geen ontvangst.
Aan de zijkant van de kleuterblok hoorden we ook niets.
Aan de zandbak ook niets, maar als we dichterbij onze klas kwamen,
hoorden we opeens onze vriendjes door de walkie talkie.
Nu moesten we meten hoe ver de afstand was van het ene naar het andere toestel.
Anando stapte voetje voor voetje van de deur naar de plaats van ontvangst.
Dit waren 20 stapjes.
In de klas stapte hij van de plaats waar de vrienden zaten tot aan de deur.
Dit waren 42 stapjes.
Samen zijn dit 62 stapjes.
We vertelden het ganse onderzoek in de kring.
We toonden ook welke stapjes we genomen hadden,
want je kan kleine of grote stapjes nemen.







Hoe kunnen we vlechten?
Samen met Eline gingen we onderzoeken hoe we kunnen vlechten.
We gebruikten drie plastic touwen uit de kralendoos
en maakten die vast aan de deurklink.
We probeerden ook te vlechten met drie verschillende touwtjes.
Dat was niet gemakkelijk.
Volgende week leren we ook onze vriendjes
van de klas hoe ze kunnen vlechten.