woensdag 24 september 2014

Mededeling:

Onze klasouder Elke (mama Liano) krijgt versterking van Ilse (mama Nand). Bedankt.

Een kijkje in de klas:

 De S zoeken in verschillende stempeldozen en stempelen maar.
 Meret koos een stappenplan en maakte het knap na, goed zo.
We gingen aan de slag met verf en borstel.
 Samen met Margot kozen we verschillende kleuren wol uit.
 Safira en Jordan-Grace oefenden de S op het bord. Goed hoor meisjes.
 En vilten maar ...
 Kijk An, een robot, knap zeg Oskar.
 Tadaa, we maakten deze vlinders, nu kan de verf drogen ...
 We deden naar aanleiding van het boek van Lene het onderzoek wat is gezond-ongezond, wat zijn groenten-fruit?
 Alvast heel wat uitknippen.
 En maar vilten ...
 En ons onderzoek is klaar, Lene, Esther en Maxime stelden het voor aan de vriendjes.
 Thor maakte een attractie van de efteling na. Ziet er spannend uit.
 Werken aan het brevet van de S.
 Kijk eens wat een mooie vlinders we maakten bij Margot. Bedankt Margot.
 Meret bracht een kaartspel mee. Samen met enkele vriendjes werd er goed gekaart.
 Nand maakte een kaart voor zijn mama en papa die het voorbije weekend trouwden. Proficiat.
 Werken in het onderzoeksboek met pastelkrijt.
 Lieselot kwam in ons klasje een techniek uit de techniektorens voorstellen "metselen". De kinderen kunnen hiermee aan de slag tijdens het hoekenwerk. Ik ging in de klas van Lieselot aan de slag met de doos wat blijft er hangen aan de magneet?
We sloten de dag af in de klas van Ilse met een een leuk verhaal.

Mededeling:

Lieve ouders,

In dit overzicht vinden jullie de geplande activiteiten voor de volgende maanden.
Uiteraard kunnen daar i.f.v. de onderzoeken nog activiteiten bijkomen. Dit zullen jullie zeker vernemen via de blog.

Wij vragen op het onderstaande overzicht, dat ook op het bord in de gang te vinden is, geregeld om hulp. Wil jij graag meewerken?
Dan kan je je naam nu alvast invullen... .

Groetjes,

Lieselot



AGENDA OUDSTE KLEUTERS

SEPTEMBER

30 september: zwemmen

Wie wil met ons mee?

-

-

OKTOBER

1 oktober: vrije dag

3 oktober: muzisch atelier oudste kleuters

NAAM
ATELIER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

10 oktober: muzisch atelier oudste kleuters

NAAM
ATELIER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 17 oktober: klasafsluiting

24 oktober: schoolatelier

Wie wil een atelier geven?

-

-

27 – 31 oktober: herfstvakantie

NOVEMBER

4 november: zwemmen

Wie wil met ons mee?

-

7 november: atelier oudste kleuters: beweging

NAAM
ATELIER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

14 november: atelier oudste kleuters: beweging

NAAM
ATELIER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

10 en 11 november: geen school

12 november: kleuteratelier dans

Wie wil een atelier geven?

-

21 november: klasafsluiting

28 november: maandafsluiting

DECEMBER

3 december: geen school

5 december: atelier oudste kleuters: beweging

NAAM
ATELIER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

9 december: zwemmen

Wie wil met ons mee?

-

-

12 december: atelier oudste kleuters: beweging

NAAM
ATELIER
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

19 december: schoolatelier

Wie wil een atelier geven?

-

-
22 december – 2 januari: Kerstvakantie

 

Doe je mee met het       

 a t e l i e r?

Ateliers oudste kleuters vrijdagnamiddag (13.45 – 14.45 uur)

Om 14.30 uur wordt er opgeruimd, zodat de kinderen om 14.45 uur terug naar de kring komen.

Gelieve op deze lijst je naam en atelier in te vullen.                                                                                                                             
Voorbeelden beweging: volksdans, ballet, basketbal, fietsen, steppen, wandelen, zoektocht, parachutespelen, … Voorbeelden muzische ateliers: knutseltechnieken, toneel, muziek maken, instrumenten knutselen, knutselen met natuurmaterialen, …                                                                                                                                                                                              
Het aantal kindjes per atelier hangt steeds af van het aantal gegeven ateliers. Je kan als ouder ook het hele jaar hetzelfde atelier geven, aangezien er steeds andere kinderen in je groepje terechtkomen.