dinsdag 5 januari 2016

Een kijkje in de klas:


 Dankjewel Andes voor de takken, we gingen alvast aan de slag en de kring hangt al goed vol met dromenvangers.


 In het hoekenwerk: rangschikken van kort naar lang,
 korte en lange blokken sorteren,
 samen de puzzel van Hasse maken,
 de laadbak vullen met hetzelfde aantal blokken als op de vrachtwagen staat.

 Er werden heel wat pluimen gemaakt voor elkaar.
 Lieve Mathijs, wat kan je al goed schrijven, dikke duim.
 Ava bracht een trommel mee, we speelden er bekende liedjes op ...
 Jozefien bracht stempels mee. Ze wist meteen wat ze er mee wilde doen, leren wat een patroon is en zo een kader maken. Knap hoor.


 Laadbakken vullen ...
 Met de trommelstokjes maakten we leuke ritmes die we na klapten, dat ging al vlot.


 Safira en Tuur maakten samen een droevig muziekje.
 Kleuren volgens legende door getallen te lezen.
 Inty maakte een dromenvanger op het bord.
 Samen met klas Lieselot boekjes lezen.


Mededeling:

Wij zijn op zoek naar een scheurkalender, wie o wie heeft er eentje voor ons?

De klasfoto's liggen in de bakjes van de kinderen.

Er zijn nog een aantal bakjes en rapporten niet terug in de klas. Kunnen jullie dit zo snel mogelijk in orde brengen aub?

Wie kan ons komen helpen om een sjortechniek aan te leren om een klein vlot te maken voor de zeepkistentocht die dit jaar op het water is.

Er is een nieuw onderzoekje "hoe wordt parfum gemaakt en kunnen we het zelf ook maken?". Is er iemand die ons hierbij kan helpen?

Vrijdag trakteert Maxime voor zijn verjaardag met croque monsieur, de kinderen moeten geen boterhammen meebrengen die dag.

Bedankt.