9/12: POP: pit op het podium om 14.30 uur. Allen welkom.
13/12: zwemmen, wie kan er met ons mee?
27/1: gaan we naar de balletschool op de E. Robeynslaan te Diest, we vertrekken om 9.45 u. Wie kan er met ons rijden?
Alvast bedankt,
groetjes An
dinsdag 6 december 2016
Mededeling:
Beste
collega's, ouders, 'pit'-partners,
Op 18 januari is het zover: het tweede KLEUTERATELIER!
Wie wil die dag een atelier komen geven aan een gemengde groep kleuters? (2,5 - 5 jaar)
Wij hopen natuurlijk op jullie steun, hoe méér ateliers hoe meer keuze voor onze kleuters!
Praktisch:
10.45 uur: Samenkomst in de grote zaal met alle kleuters + atelierbegeleiders
10.50 uur: Verdeling (deze keer door An) van alle kinderen naar de juiste ateliergroep!
11.00 uur: Start atelier
11.50 uur: Alle kinderen zijn terug in de eigen klas. Einde van de dag!
Om alles in goede banen te leiden mét deze (toch wel bijna 80 kleuters) vraag ik jullie om alvast hieronder de gegevens aan te vullen en deze voor 16 december terug te bezorgen:
NAAM ATELIER:
NAAM ATELIERBEGELEIDER:
GEWENSTE LOCATIE ATELIER (indien u dit zelf al weet, vb. turnzaal):
EVENTUELE MATERIALEN/KLEDIJ/NODEN:
GEWENST AANTAL KINDEREN (wij proberen hier rekening mee te houden):
Vriendelijke PIT-groetjes,
Het kleuterteam!
Op 18 januari is het zover: het tweede KLEUTERATELIER!
Wie wil die dag een atelier komen geven aan een gemengde groep kleuters? (2,5 - 5 jaar)
Wij hopen natuurlijk op jullie steun, hoe méér ateliers hoe meer keuze voor onze kleuters!
Praktisch:
10.45 uur: Samenkomst in de grote zaal met alle kleuters + atelierbegeleiders
10.50 uur: Verdeling (deze keer door An) van alle kinderen naar de juiste ateliergroep!
11.00 uur: Start atelier
11.50 uur: Alle kinderen zijn terug in de eigen klas. Einde van de dag!
Om alles in goede banen te leiden mét deze (toch wel bijna 80 kleuters) vraag ik jullie om alvast hieronder de gegevens aan te vullen en deze voor 16 december terug te bezorgen:
NAAM ATELIER:
NAAM ATELIERBEGELEIDER:
GEWENSTE LOCATIE ATELIER (indien u dit zelf al weet, vb. turnzaal):
EVENTUELE MATERIALEN/KLEDIJ/NODEN:
GEWENST AANTAL KINDEREN (wij proberen hier rekening mee te houden):
Vriendelijke PIT-groetjes,
Het kleuterteam!
De Sint quiz:
Voor wie de quiz thuis ook eens wil doen:
De
grote Sint quiz:
1. Hoe heet
het paard van Sinterklaas?
-
Goedweervandaag.
-
Slechtweervandaag.
-
Bewolktvandaag.
2. Hoe ziet
het bad van de Sint eruit?
-
Doorschijnend.
-
Goud.
-
Zilver.
3. Wat heeft
de Sint op zijn hoofd?
-
Een mijter.
-
Een hoed.
-
Een pet.
4. Wat heeft
de Sint steeds vast?
-
Een stok.
-
Een buis.
-
Een staf.
5. Hoe heet
de vriend van de Sint?
-
Zwarte Piet.
-
Zwarte Paat.
-
Zwarte Poot.
6. Wat is
het lievelingseten van Sinterklaas?
-
Bloemkool.
-
Worteltjes.
-
Spruitjes.
7. Wat doet
de Sint met de tekeningen van de kinderen?
-
Ophangen op zijn slaapkamer.
-
Ophangen in de living.
-
Ophangen op de WC.
8. Hoe komt
Zwarte Piet naar binnen in de huizen?
-
Door de deur.
-
Door de schoorsteen.
-
Door het raam.
9. Hoe komt
de Sint binnen in de huizen?
-
Door de deur.
-
Door de schoorsteen.
-
Door het raam.
10. Wat ziet de Sint graag op zijn tekeningen
staan?
-
Zichzelf.
-
De zon.
-
Een uil.
11. Wat doet
de Sint graag in het huishouden?
-
Borstelen.
-
Stofzuigen.
-
Strijken.
12. De Sint
kan niet zo goed lezen, wat zou hij kunnen gebruiken?
-
Een zonnebril.
-
Een lampje.
-
Een leesbril.
13. Zijn er
dit jaar stoute kinderen bij?
-
Ja.
-
Neen.
-
Alleen de kinderen van klas An zijn stout geweest.
14. Wat wil
de Sint altijd eten bij zijn thee?
-
Speculaas.
-
Marsepein.
-
Worst.
15. De Sint
is ooit verliefd geweest. Op wie was dat?
-
Marijke.
-
An.
-
Zarzuela.
16. Wat wil
bittere smart zeggen?
-
Verdriet.
-
Blij.
-
Boos.
17. Waarom
fietst de Sint niet over het dak?
-
Omdat een fiets geen staart heeft en niet kan
hinniken.
-
Omdat de Sint niet kan fietsen.
-
Omdat het gevaarlijk is.
18. Wat
bedoelt de Sint met een rijwiel?
-
Een fiets.
-
Een trein.
-
Een boot.
De juiste antwoorden:
1. Slechtweervandaag.
2. Doorschijnend.
3. Een
mijter.
4. Een staf.
5. Zwarte
Piet.
6. Spruitjes.
7. Ophangen
in zijn slaapkamer.
8. Door de
schoorsteen.
9. Door de
deur.
10. Zichzelf.
11. Stofzuigen.
12. Een
leesbril.
13. Neen.
14. Speculaas.
15. Zarzuela.
16. Verdriet.
17. Omdat een
fiets geen staart heeft en niet kan hinniken.
18. Een
fiets.
Een kijkje in de klas:
Iedereen had alles juist, wat een knappe koppen. Voor sommige mama's en papa's was het goed dat ze hulp kregen hoor.
Omdat iedereen alles juist had, maakte ieder groepje een papieren bootje. Welk bootje blijft het langst drijven? Hmmm, dat duurt toch wat langer dan verwacht.
Isabo bracht een star wars spelletje mee en leerde het aan de vriendjes.
De staf van de Sint werd gemaakt met plasticine.
Het groepje van Marijke, Steve, Hasse, Jackie en Isabo won. Hun bootje bleef drijven tot 13.15 uur.
We lazen een prent, wat konden we er veel over vertellen.
De kinderen zijn begonnen aan hun zelfportret voor hun rapportje.
Tekeningen maken voor de Sint.
Sven leerde de kinderen vliegtuigjes plooien.
Bij Hasse kwam de Sint en hij bracht veel speculaas mee, Hasse deelde het graag uit aan de vriendjes.
Voor het onderzoek "kunnen we zelf een vogelhuisje maken" gingen de kinderen samen met Eddy aan de slag.
We maakten alles klaar voor de komst van de Sint, tekeningen en koffie voor de Sint, een glaasje melk voor zwarte Piet, water en een appel voor het paard.
Wat spannend, vol ongeduld kwamen de kinderen in de klas. Waauw de Sint is geweest. De mandarijnenpiet en koekjespiet kwamen langs. De melk werd opgedronken en we zagen de lippenafdruk van de Piet op het glas en er lag een haar in het water van Slechtweervandaag.
Hé, hoe komt die pijl op de deur? We besloten om de weg te volgen.
De parcourspiet stippelde een weg uit, de muziekpiet liet ons onderweg liedjes zingen.
De foppiet liet ons de verkeerde kant op gaan.
Uiteindelijk kwamen we op de zolder terecht, daar bracht de bakkerspiet ingrediënten voor marsepein, speculaas en warme chocomelk met marshmallows. De speelgoedpiet bracht nieuwe letterstempels en een roos om velcro balletjes tegen te gooien.
In de namiddag waren er Sint ateliers: kapsels maken,
mijters maken,
Sint en Piet popjes maken,
schminken,
stokpietjes maken,
over de daken leren lopen,
samen een musical maken, maar eerst de muziek kiezen,
een Sint fuif,
Sint cupcakes maken,
een mijter maken,
een schoorsteen maken,
een fotozoektocht,
het parcours,
oei, de pietendiploma's zijn zoek geraakt, zoeken maar.
Bedankt iedereen voor de vele leuke ateliers.
Samen met klas Lieselot lazen we een Sint verhaal.
De kleuters van Ilse en Mireille kwamen erbij om Sint liedjes te zingen.
En dan fuiven maar.
Tot morgen.
Abonneren op:
Posts (Atom)