woensdag 9 oktober 2013

MEDEDELING planning volgende week
Beste ouders,

Maandagochtend 14 oktober gaan we naar de biofruitboer in Assent.
We kunnen nog enkele chauffeurs gebruiken.
Erg bedankt iedereen die mee kan!!
Gelieve zeker laarsjes en een regenjas te voorzien en ook een autozitje met de naam op.
Wie meerdere autozitjes heeft mag die ook meebrengen.

Dinsdag 15 oktober gaan we zwemmen. 
We vertrekken meteen om 8u40.
Wie kan er met ons mee?

Donderdag 17 oktober ben ik op bijscholing en dan zal Femke in onze klas zijn.

Vrijdag 18 oktober is iedereen welkom op onze klasafsluiting om 8u45.

Groetjes,
Mireille


KIJKJE IN DE KLAS
Er werden heel veel spulletjes voor de letterbeer meegebracht.


 En er werden ook veel herfstvruchtjes, -blaadjes en herfstfruit meegebracht.







 Ondertussen hing er bij de paddenstoelen een vreemd geurtje...
en heb ik ze weggedaan.

 Emile bracht een inktzwam mee.
 We speelden een voelspelletje met het herfstmateriaal
(zonder de paddenstoelen en de bolsters natuurlijk!).


 We speelden spelletjes.
 In de gang, onze bewegingsruimte speelden we met de ballon van Lene.

 Het zand werd gezeefd.
 We tekenden met de vormpjes.
 Voorleestijd.

 We experimenteerden met de nieuwe stempels.
 Ondertussen moest er ook nog gestreken worden, hé Alix.
 De meisjes bouwden een boerderij.
 In de kring gaf onze klasband een optreden.

 En Lene steelt ondertussen de show met haar dansje.

 Wie komt er hier eens kijken???
 Er wordt getimmerd.

 Samen boekjes lezen.

 Luisteren naar het verhaaltje bij Femke.

 Woensdagochtend hebben Esther en Sylvie ons een mooi liedje geleerd.
We hebben nadien nog samen gezongen en we kunnen het al heel goed.
Dankjewel Sylvie en Esther.
 Ploem de pluimstaart snuffelt in het bos
tussen alle bladeren en op het mos.

Hij sjouwt met kastanjes, eikeltjes en noten,
verstopt ze dan in gaatjes tussen alle bomen.

Ploem de pluimstaart snuffelt in het bos
tussen alle bladeren en op het mos.

PLOEM!
 Bette zag er vandaag wel een beetje anders uit hoor.
 Nand koos het verhaal van Oskar om in de map te tekenen.
Het verhaal ging over de auto van Oskar.
Maar hoe teken ik een auto??
 Met het stappenplannetje lukt het wel hoor.



 We tekenden in onze onderzoeksboeken.

 In de zaal gingen wij eens goed bewegen.
We luisterden naar de handtrom.
Moeten we stappen, lopen of huppelen?
 We stapten tussen de voetjes en probeerden er eentje te pakken.
Maar ik nam er telkens enkele weg.
Oei, dat werd wel heel moeilijk hoor.


 Lieke kreeg het laatste voetje te pakken.
 Groetjes en tot morgen,
Mireille