vrijdag 11 september 2015

Een kijkje in de klas:


 We gingen in de turnzaal dansen op klassieke muziek. Goed luisteren of we snel of traag moeten bewegen.


 Als de muziek stopt, buiken tegen elkaar,

 hoofden tegen elkaar,
 billen tegen elkaar,

 oren tegen elkaar, ...



 Op verschillende manieren de zaal oversteken, op onze billen,


 op de buik,

 op handen en voeten,
 op de rug, ...

 Werken in de hoeken. Tuut tuut Wiesje.
 Potjes vullen, leeg gieten, ... met water.

 Met de bulldozer graven net zoals de bulldozer buiten.
 Ter voorbereiding op het brevet van wiskunde kregen de kinderen de opdracht om in de klas op zoek te gaan naar de spullen die ik in de verkeerde hoeken legde. Wat hoort er niet bij? De kinderen vonden alles, er werd verteld waarom het er niet hoort en waar het dan wel moet, dikke duim.


 De paalwoning die de jongens maakten werd getest in de waterbak en tadaaa ze blijft staan.
 Jozefien bracht een kleurrol mee, enkele vriendjes gingen aan de slag.

 Wegen maar Rosanne.
 Ravza is heel handig met een mes, heel voorzichtig kan ze de hoekjes eraf snijden.


 Er werden heel wat egels gemaakt, knap gewerkt.

 Enkele grote vriendjes kwamen voorlezen, bedankt.


 Er werd een kunstenaar in de klas voorgesteld, Piet Mondriaan. We keken naar zijn kunstwerken (welke kleuren gebruikt hij? zijn het rechte of kromme lijnen? welke kleur heeft de achtergrond?) en gingen nadien aan de slag.
 Er werden nog meer egels gemaakt.
 Fijn werken op de ipad.
 Siebrecht had kaarten bij met bewegingsopdrachten, we kozen er eentje uit en gingen in de gang gooien met de pittenzakken en probeerden in de mand te mikken.
 SikolĂ© bracht auto's mee om te versieren, enkele vriendjes gingen aan de slag.
 Het schoonheidssalon.

 Hasse bracht haar step mee, we keken er heel goed naar en zochten naar de verschillen met de fiets van Tuur. In de gang ging ze fijn steppen.
 Kleine Mondriaantjes.
 Caan is fijn aan het wegen. Hij kon goed aangeven wat zwaar en wat licht was. Hij gaf ook een super logisch antwoord op de vraag "hoe zie je dat dit het zwaarst is?" "met mijn ogen, he An". Heel juist, zo leuk toch he.
 Maxime was op zoek gegaan naar de verschillen tussen de speelgraafmachine en die die in de staart aan het werken was. Die in de straat heeft rupsbanden, goed gedaan Maxime.
 Genieten van het zonnetje, buiten picknicken.


 We gingen in de voortuin appels plukken om

 appels te snijden en nadien te bakken in de pan.
 Ilse kwam spelletjes spelen in de klas, bedankt.

 Tuur Mondriaan, knap hoor.
 De appels verdwenen snel, neen eigenlijk heeeeel snel in al die mondjes. Njammie.


 Prettig weekend lieve schatjes en tot maandag.