woensdag 8 maart 2017

Mededeling:

Wij zijn op zoek naar:

 - Chocolade: de kinderen willen zelf chocolademelk maken. Jullie mogen dus een beetje chocolade meegeven.

- Caan kan niet geloven dat frietjes en chips gemaakt worden van aardappelen (want die lust hij niet). Wie wil er in de klas frietjes en chips komen maken (een proevertje), ook eigen frietketel meebrengen dan. Alvast bedankt.

- Donderdag 9/3 zijn jullie van harte welkom om 15.25 uur in onze klas. Hasse, Ravza en Jozefien maakten zelf een verhaal (tekst en tekeningen). Ze stelden het al voor in de klassen van Ilse, Mireille, Lieselot, Evelien en Annelies. Nu willen ze dit graag voor jullie doen.

- 17/3 is het nationale pyamadag (bednet) en mogen de kinderen in pyama naar school komen.

Mededeling: atelier:

Beste collega's, ouders, 'pit'-partners,

Op 19 APRIL is het zover: het eerste atelier samen met het 1ste en 2de leerjaar!
Wie wil die dag een atelier komen geven aan een gemengde groep kinderen? (4-7 jaar)

Wij hopen natuurlijk op jullie steun, hoe méér ateliers hoe meer keuze voor onze kinderen!

Praktisch:
10.45 uur: Samenkomst in de grote zaal met alle kinderen + atelierbegeleiders
10.50 uur: Verdeling (deze keer door An) van alle kinderen naar de juiste ateliergroep! 
11.00 uur: Start atelier
11.50 uur: Alle kinderen zijn terug in de eigen klas. Einde van de dag! 

Om alles in goede banen te leiden mét deze (toch wel bijna 90 kinderen) vraag ik jullie om alvast hieronder de gegevens aan te vullen en deze voor vrijdag 24 maart terug te bezorgen:
NAAM ATELIER:
NAAM ATELIERBEGELEIDER:
GEWENSTE LOCATIE ATELIER (indien u dit zelf al weet, vb. turnzaal):
EVENTUELE MATERIALEN/KLEDIJ/NODEN:
GEWENST AANTAL KINDEREN (wij proberen hier rekening mee te houden): 

Vriendelijke PIT-groetjes,


Evelien, Annelies, Lieselot en An! 

Een kijkje in de klas:


 Isabo ging aan de slag met de instrumenten en maakte mooie muziek.
 Tuana zorgde ervoor dat het poppenhuis mooi werd ingericht.
 Stieg en Rosanne gingen op onderzoek bij de buizen, trechters, flessen en knikkers.
 Kijk An, ik kan 2 instrumenten tegelijk bespelen.
 Juliette en Jozefien oefenden schrijfpatronen door ze te overtrekken.
 Ik ging al eens langs het kadulleke om iets te kopen van de bon. Jackie ging er alvast mee aan de slag en maakte lekkere brochetjes op de BBQ.
 Caan ging aan de slag met de logiblokken: op zoek gaan naar dezelfde vormen, in dezelfde kleur en op dezelfde plaats in het rooster plaatsen.
 Zanna en Ava maakten een tekening voor de bompa van Ava.
 Siebrecht bracht doosjes mee, de kinderen gingen er meteen mee aan de slag en gaven ze een mooi kleurtje. Ze gaan er kleine schatten in bewaren.
 Juliette en Hasse maakten een verjaardagskaart voor Seppe.
 Waar ligt Ierland was de onderzoeksvraag van Isabo. Haar papa is er voor 4 dagen, maar waar is het en hoe ver is het? De dames gingen naar boven naar klas Karolien om het aan de experten te vragen.
 Seppe trakteerde met heerlijke koekjes, bedankt.
 We zongen voor Seppe, proficiat stoere kerel.
 Jozefien zou graag willen dat er terug zand in de zandbak in de voortuin komt. Maar hoeveel zand hebben we nodig? Ze ging met de 1 meter stok aan de slag. We schreven alles netjes op en gingen dan naar de experten van klas Judith. Nu kunnen we naar Eddy gaan met de berekening en hebben we binnenkort terug zand.

 Maggy heeft met de schaar gespeeld en knipte al de namen van de kinderen dwars doormidden. Seppe puzzelde ze alvast terug aan elkaar.
 De techniek van de week is prikken. er werden al heel wat leuke werkjes geprikt.
 Isabo vond een lieveheersbeestje, er ontstonden al snel heel wat vragen. Heeft het een skelet? Zijn ze giftig? Hoe lang leeft het? Wat eet het? ... Samen met Siska gingen de kinderen op onderzoek.
 Ava en Jozefien gingen aan de slag met de weegschaal. We deden al wat meegt meer en minder? Maar wat weegt nu evenveel? De dames gingen op onderzoek.


 Bij klas Lieselot mochten we genieten van een mooie voorstelling.
 Ik vertelde een leuk verhaal over liefde en vriendschap.


 Wat hangt er aan de riem van een agent was de onderzoeksvraag van Stieg. Hij geloofde ook niet dat er vrouwelijke agenten zijn. Het tegendeel werd bewezen, we lazen nadien ook een boek waarin duidelijk werd dat mannen en vrouwen dezelfde beroepen kunnen uitvoeren (jeugdboekenmaand).





 Bedankt agent Elke. Het was heel boeiend.
 Terwijl Lieselot een muzische vorming gaf in mijn klasje ging ik motoriek en techniek doen in klas Lieselot. Aan de slag met schroeven, bouten, ...
 Caan en Mirthe maakten ijsjes voor iedereen, even kijken of het er genoeg zijn, te veel of te weinig?

 Pascale kwam voor de Franse les, bedankt Pascale.