dinsdag 29 september 2015

Een kijkje in de klas:


 De techniek van de week: wrijftechniek als achtergrond (blad op een duplo plaat leggen en wrijven met waskrijt), een hond tekenen op de lichtbak met hotskool en uitknippen en opplakken.
 In het hoekenwerk: de letter maken met zaadjes.
 wat weegt minder?
 Woorden stempelen.
 Wat een knap kasteel.


 We trokken naar het Citadel voor klasbuilding spelletjes. Samen met een vriendje met 3 benen de berg naar boven stappen.







 Niet altijd even makkelijk. Maar samen geraken we er.



 Op de evenwichtsbalk, iedereen moet erover zonder te vallen (anders opnieuw beginnen), de kinderen moesten elkaar helpen. Zo zagen we meteen wie een goede bever is en leerden we ook om om hulp te vragen.

 Kijk An "ik heb geen hulp nodig".



De berg proberen op te geraken door elkaar te helpen.








 Slalommen met de ruggen tegen elkaar.


 Het was prachtig om te zien hoe fijn de kinderen elkaar hielpen. Het ging niet om de snelste of eerste te zijn, maar om elkaar te helpen en om hulp te durven vragen. Ik genoot net zoals de kinderen enorm van deze prachtige momenten.
 Verder gingen we op zoek naar paddenstoelen. Margot wist ons te vertellen om welke soort het ging. Met een spiegel konden we onderaan de hoed kijken of het om plaatjes of buisjes ging.

 We kwamen ook enkele herten tegen.


 Leuk in de modder ploeteren.




 Lopen op het veld,
 oei waar is iedereen gebleven?
 Kiekeboe. Bedankt Margot en Elke om met ons mee te gaan.
 De kriebelouders kwamen kriebelen, bedankt. Ze kunnen steeds hulp gebruiken om te kriebelen. Laat maar weten als je je geroepen voelt.

 Aan de slag met de wrijftechniek.
 Samen het verslag maken.
 Tekenen met de pluim en de inkt die Mira meebracht.





 Er zijn al heel wat honden in de klas.
 Het kapsalon is open.
 Het onderzoek van de fiets vastleggen in het onderzoeksboek a.d.h.v. een stappenplan.

 Spelen op de computer.
 We gingen bij Mireille muzikale spelletjes spelen.





 Ik vertelde een verhaal.
Tot morgen voor de geen troep op de stoep dag.